Starnews Interviews | 12 ερωτήσεις με την Γιάννα Βασιλείου.


του Θωμά Πάλλη.


Λίγα λόγια για την Γιάννα:

Η Γιάννα Βασιλείου είναι μουσικός, ερμηνεύτρια, συνθέτης και στιχουργός. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα με καταγωγή από τη Κωνσταντινούπολη.

Έχει σπουδάσει στο τμήμα μουσικών σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι αριστούχος διπλωματούχος πιάνο, αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας.

Η εμφάνιση της στο χώρο της δισκογραφίας έγινε με το πρώτο της τραγούδι "Λόγια Αγάπης" σε δική της ερμηνεία, μουσική και στίχους που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2013 από την Minos EMI.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε η ολοκληρωμένη δισκογραφική της δουλειά με τίτλο "Όλα Όσα Αγαπώ", η οποία από τις πρώτες ώρες κυκλοφορίας της κατέκτησε την πρώτη θέση στο iTunes.
Παράλληλα ανέλαβε την απόδοση στίχων και τη φωνητική διδασκαλία στο μιούζικαλ "Rocky Horror Show" στο θέατρο Rex.


1.      Εάν σου ζητούσαν να περιγράψεις τον εαυτό σου με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;
Κυκλοθυμική, υπερευαίσθητη και αυθόρμητη επίσης θα ήθελα να προσθέσω και έναν τρίτο ότι είμαι μία «Ζωομάνα», αγαπώ πολύ τα ζώα και συγκεκριμένα έχω δύο σκυλιά και ένα κουνελάκι που τα λατρεύω και με λατρεύουν!

2.      Πες μας τρία τραγούδια που σε συντροφεύουν από το μακρινό παρελθόν μέχρι σήμερα και για ποιο λόγο.
Ένα πολύ αγαπημένο τραγούδι που μου έρχεται πρώτο στο μυαλό είναι της Ευανθίας Ρεμπούτσικα το «Στα Λιμάνια Ανάψανε Φωτιές» που ακούγεται στο soundtrack της ταινίας «Πολίτικη Κουζίνα» γιατί μου φέρνει πολλές αναμνήσεις από περιγραφές των παππούδων μου που έζησαν εκείνη την εποχή και ειδικά από την στιγμή που έφυγαν από την ζωή, μόλις το ακούω αυτό το τραγούδι ξυπνάει ένα συναίσθημα μελαγχολίας μέσα μου. Το δεύτερο που θα πω είναι το «Ήταν ανάγκη» του Αλκίνοου Ιωαννίδη που επίσης το άκουσμα του με κάνει να νιώθω ανάμεικτα συναισθήματα. Το τρίτο που θα σου πω είναι κόντρα και στα άλλα δύο αλλά και σε εμένα είναι το «Smells like teen spirit” των Nirvana το οποίο το τραγουδάω και στις ζωντανές μου εμφανίσεις με έναν δικό μου ιδιαίτερο τρόπο.



3.      Εκτός από πολύ καλή τραγουδίστρια είσαι και πολύ καλή τραγουδοποιός, με αφορμή αυτό πες μου ποιους τραγουδοποιούς έχεις σαν πρότυπα.
Δεν μπορώ να πω πως έχω κάποια συγκεκριμένα πρότυπα, σίγουρα ο κάθε καλλιτέχνης είναι προιόν των παιδικών του ακουσμάτων, πιστεύω πως όλα αυτά αυθόρμητα επηρεάζουν έναν καλλιτέχνη στα δημιουργήματα του. Από την μεριά μου ακούω πολλά είδη μουσικής και κατ’ επέκταση πολλούς δημιουργούς οπότε το βασικό πρότυπο μου είναι το παζλ που δημιουργείται από τον συνδυασμό τους. Επειδή όμως μου το ζητάς θα σου πω τα ονόματα που μου έρχονται πρώτα στο μυαλό. Πρώτος και πολύ αγαπημένος είναι ο Γιώργος Καζατζής, ότι και να έχει γράψει αυτός ο άνθρωπος με αγγίζει και με συγκινεί. Η Ευανθία Ρεμπούτσικα που ανέφερα και προηγουμένως είναι από τις αγαπημένες μου και από πιο νέους ο Θέμης Καραμουρατίδης και ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος που κάνουν θαυμάσια δουλειά.


4.      Εάν έτριβες ένα λυχνάρι και το τζίνι σου ζητούσε τρεις ευχές σου για να τις πραγματοποιήσει ποιες θα ήταν αυτές;
Πολύ όμορφη και απρόσμενη ερώτηση μπορώ να πω. Το πρώτο πράγμα που θα ζητούσα είναι ένα τεράστιο κτήμα γεμάτο ζώα σαν ένας ζωολογικός κήπος φαντάσου, το δεύτερο που θα ζητούσα είναι να μου πάρει με έναν μαγικό τρόπο την φοβία που έχω με τα αεροπλάνα κάτι που δεν είχα παλαιότερα και μου δημιουργήθηκε ξαφνικά και αδικαιολόγητα μπορώ να πω. Η τρίτη και τελευταία ευχή που θα έκανα έχει σχέση με την μουσική, θα ήθελα να παίζω άπταιστα όλα τα μουσικά όργανα.


5.      Υπάρχει κάτι ισάξιο ή ίσως και ισχυρότερο μέσα στην καρδιά σου από την μουσική;
Ναι και είναι τα ζώα μου, τα λατρεύω αυτά τα πλασματάκια, είναι η παρέα μου, οι φίλοι μου, οι συγκάτοικοι μου, με συντροφεύουν και μου χαρίζουν άφθονη αγάπη οπότε δεν μπορώ να μην τα αγαπάω και εγώ το ίδιο.

6.      Εάν η μουσική σου είχε χρώμα, ποιο θα ήταν και γιατί;
Θα ήταν λευκό, γιατί το λευκό είναι ο συνδιασμός όλων των χρωμάτων. Έχω και πολύ μαύρο, έχω όμως και το κόκκινο μου, έχω και τα πιο χαρούμενα χρώματα γενικά το λευκό μου ταιριάζει καλύτερα νομίζω λόγω και της εποχής, εάν με ρωτούσες τον χειμώνα μπορεί να ήταν λίγο διαφορετική η απάντηση μου.




7.      Τι πιστεύεις ότι λείπει από την Ελληνική μουσική σκηνή σήμερα;
Πιστεύω πως η γενιά μου έχει βγάλει πολλούς αλλά και διαφορετικούς καλλιτέχνες οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι και δημιουργοί οπότε αυτό από μόνο του δυναμώνει πάρα πολύ την μουσική σκηνή σήμερα. Αυτό το βλέπουμε εντονότερα στην έντεχνη μουσική και όχι στην λαϊκή, θα ήθελα λοιπόν να το δω και εκεί αυτό να συμβαίνει γιατί η Ελληνική μουσική χρειάζεται το καλό λαϊκό τραγούδι. Δισκογραφικά τώρα κατά την γνώμη μου όλο το σύστημα στην Ελλάδα χρειάζεται μία ανανέωση.


8.      Καλοκαίρι ή χειμώνας; Τι προτιμάς;

Απολαμβάνω στο καλοκαιράκι πιο πολύ τα ρούχα να σου πω την αλήθεια, μου αρέσει σαν κορίτσι και εμένα να βάζω τα φορέματα μου και γενικά να ντύνομαι καλοκαιρινά αλλά έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στον χειμώνα και αυτό επειδή δεν είμαι γενικά πολύ του «έξω». Μου αρέσει να κάθομαι σπίτι, να διαβάζω βιβλία, να βλέπω ταινίες και να περνάω ώρες με τα ζωάκια μου αλλά και με φίλους.



9.      Ποιος ακούει πρώτος τα κομμάτια σου; Και ποιον συμβουλεύεσαι στο τέλος;
Καταρχήν να σου πω πως νιώθω πολύ τυχερή που οι πιο καλοί μου φίλοι είναι και πολλοί καλοί μουσικοί οπότε θα το πάω ανάποδα, στο τέλος αφού φτάνει ένα τραγούδι στο τελικό στάδιο του πάντα τους συμβουλεύομαι. Ένα τραγούδι μου όμως πριν το ακούσει οποισδήποτε άλλος θα το ακούσει πάντα πρώτα ένα συγκεκριμένο άτομο και αυτή είναι η γυναίκα που με μεγάλωσε, η Μαρία. Δεν είναι η βιολογική μου μητέρα όμως όσο με θυμάμαι την θυμάμαι δίπλα μου και μπορώ να πω πως είναι ο πιο αυστηρός κριτής που έχω συναντήσει. Παρόλο που δεν γνωρίζει μουσική έχει φοβερό μουσικό αυτί κάτι που κάνει την γνώμη της πολύ ξεχωριστή.

10.  Από τί αντλείς την έμπνευση σου για δημιουργία;

Από παντού αντλώ έμπνευση, σπάνια θα είναι ένα τοπίο ή μία εικόνα, συνήθως δημιουργώ όταν είμαι επηρεασμένη από μία κατάσταση δική μου ή κάποιου άλλου. Επίσης επηρεάζομαι πολύ και από την γενική κατάσταση σήμερα, κάθε μέρα γίνονται δυστυχώς πολλά δυσάρεστα τα οποία είναι δύσκολο να μην σε επηρεάσουν όσο και να μην το θες.



11.  Τί ετοιμάζεις για το μέλλον;
Θα ξεκινήσω με το single που είναι έτοιμο και ονομάζεται «Μια στιγμή στο χρόνο», το οποίο θα κυκλοφορήσει τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη. Το «Μια στιγμή στο χρόνο» είναι ένα δημιούργημα του Μιχάλη Μπρούζου σε στίχους και σε μουσική, η ενορχήστρωση έχει γίνει από εμένα, τον Γιάννη Αντωνόπουλο και τον Αντώνη Ανδρέου. Επίσης στα άμεσα σχέδια είναι και η ολοκλήρωση του δίσκου μου αλλά και η πραγματοποίηση πολλών ζωντανών εμφανίσεων μέσα στον χειμώνα.

12.  Θέλουμε για το τέλος να μας αποχαιρετήσεις με έναν δικό σου στίχο.
Επειδή με πετυχαίνεις με μία διάθεση αρκετά θετική και αισιόδοξη θα κλείσω με έναν στίχο από το νέο μου τραγούδι που μιλάει για μια στιγμή στον χρόνο και πως μπορεί αυτή να αλλάξει τα πράγματα.
«Μια στιγμή στον χρόνο, μοναχά για μια στιγμή, μαζί.»

Όλα είναι πιο όμορφα με το «μαζί».

Ακολουθείστε την μουσική της Γιάννας Βασιλείου στο επίσημο κανάλι της στο Youtube πατώντας το παρακάτω link:

Ή στο facebook κάνοντας like στην επίσημη σελίδα της: