Starnews Interviews | 14 ερωτήσεις με τον Θανάση Βούτσα.


του Θωμά Πάλλη

Λίγα Λόγια για εκείνον:

Γεννήθηκε στο Κρέφελντ της Γερμανίας.

Σπούδασε κλασσικό τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο και αρχιτεκτονική στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Εχει συνεργαστεί με σημαντικούς έλληνες τραγουδιστές, συνθέτες, στιχουργούς και μουσικούς.
Εχει τραγουδήσει σε μεγάλες μουσικές σκηνες και θέατρα της Αθήνας με κορυφαία το Ηρώδειο και το Μέγαρο μουσικής Αθηνών όπως επίσης σε σκήνες και θέατρα της επαρχίας. Εχει συμμετάσχει σε μουσικά αφιερώματα και μουσικοθεατρικές παραστάσεις. Επιλέγεται απο την 4ή ακρόαση της δισκογραφικής εταιρίας Μικρή Αρκτος ως ερμηνευτής και στις αρχες του 2016 ηχογραφείται ο πρώτος προσωπικός του δίσκος.

1.      Ποια τα παιδικά σου ακούσματα; Με τί μουσική μεγάλωσες;
                Λόγω της οικογένειάς μου, τα ακούσματα μου ήταν πολλά από πολύ μικρή ηλικία. Είχαμε πολλούς δίσκους στο σπίτι από διάφορους μεγάλους καλλιτέχνες και παρόλο που οι γονείς μου δεν είναι μουσικοί, καταλαβαίνω από την στήριξή τους ότι το αγαπούσαν πολύ το τραγούδι. Μεγάλωσα ακούγοντας ωραία λαική και ρεμπέτικη μουσική, κλασσικά έργα, αλλά και πολλά ξένα ροκ ακούσματα. Γενικά από μικρός έβρισκα ενδιαφέρον σε όλα σχεδόν τα είδη της μουσικής. Το καθένα είχε να μου προσφέρει κάτι διαφορετικό.



2.       Πότε ξεκίνησες να παίζεις κιθάρα και πως μυήθηκες σε αυτό τον κόσμο;
                Παίζω κιθάρα από τα 15 μου χρόνια περίπου. Σε μία κατάληψη του σχολείου ένα από τα παιδιά έπαιζε κιθάρα. Εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ από την πρώτη στιγμή, που πήγα και του ζήτησα να μου μάθει ένα κομμάτι και … αυτό ήταν! Μετά αγόρασα μια δική μου κιθάρα και έτσι ξεκίνησε αυτό το ταξίδι.



3.       Από ποια ηλικία ξεκίνησες την δημιουργία των δικών σου τραγουδιών;
                Στην ουσία όλο αυτό ξεκίνησε από τη στιγμή που κατάφερα να παίξω το πρώτο κομμάτι στην κιθάρα. Κατευθείαν άρχισα να πειραματίζομαι και να το ψάχνω. Είχα από μικρός την τάση να φτιάχνω τις δικές μου μελωδίες. Δεν θα σου κρύψω πως τότε ένιωθα πιο όμορφα όταν προσπαθούσα να δημιουργήσω κάτι δικό μου από ότι να παίξω απλά ένα τραγούδι.



4.       Ξέρω ότι σπουδάζεις πάνω στην μουσική και με αφορμή αυτό θα ήθελα να μας πεις τον ρόλο που παίζει η σπουδή στην μουσική.
                Η γνώση, για μενα, είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει στη μουσική και όχι μόνο. Η σπουδή όμως δεν είναι η ίδια η μουσική, γιατί η μουσική άλλωστε πρώτα παίχτηκε και μετά γράφτηκε. Εμένα δε μου γεννηθηκε αυτη αναγκη απο νωρις, πρωτα την ανακαλυψα μόνος μου και μετα θελησα να την σπουδάσω. Θα ήθελα πάντα να έχω το ρόλο του σπουδαστή στη μουσική. 



5.       Ποιο μουσικό είδος έχεις σε μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά σου σαν δημιουργός και ποιο σαν τραγουδιστής;

                Νομίζω πως ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου έχει η κλασσική μουσική. Θαυμάζω τόσο τα κλασσικά έργα, όσο και τους καλούς λυρικούς ερμηνευτές. Βαθύτερα όμως στην καρδιά μου μπορεί να “μιλήσει” ένας τραγουδοποιός που καταθέτει την ψυχή του με δυό λόγια και μία κιθάρα.
                
Στα δικά σου τραγούδια βάζεις στοιχεία από την κλασσική μουσική;

                Μακάρι να μπορέσω κάποια στιγμή να περάσω στοιχεία από τα ακούσματά μου μέσα στα τραγούδια μου. Αισθάνομαι ότι βρίσκομαι σε καλό δρόμο.



6.       Ποιο συναίσθημα σε ωθεί περισσότερο στο να δημιουργήσεις; Η λύπη ή η χαρά;

                Η λύπη με ωθεί περισσότερο στο να δημιουργήσω κάτι λυτρωτικό, συνήθως. Όμως η χαρά μου δίνει δύναμη και ιδέες. Με κάνει να εξελίσσομαι, να κινούμαι και να προχωράω.



7.       Πες μας έναν στίχο σου αγαπημένο που σου έχει κολλήσει και δεν θα ξεχάσεις ποτέ.

                Θα σου πω έναν δικό μου στίχο: «Άσε με στα όνειρα να χάνομαι και ότι θέλει ας φέρει ο καιρός». Από την στιγμή που γράφτηκε αυτός ο στίχος, με συντροφεύει και με εκφράζει απόλυτα. Όταν αφήνεις έναν άνθρωπο να ονειρευτεί, τον αφήνεις και να ζήσει.



8.       Ποια η άποψη σου για την κατάσταση στη μουσική σήμερα; Πως είναι η ζωή ενός μουσικού;

                Καταρχάς ποια κατάσταση, ποια μουσική και για ποια ζωή μου μιλάς; (γέλια). Η αλήθεια είναι πως όλοι περνάμε δυσκολίες, άλλοι λιγότερες και άλλοι περισσότερες. Όμως  η άποψή μου είναι πως όταν θες κάτι πολύ, θα το καταφέρεις, όσα εμπόδια και αν συναντήσεις. Εάν κάτι το μπορείς και το θες, σίγουρα θα το πετύχεις. Σήμερα η εποχή σε αναγκάζει να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα, κάτι το οποίο έχει τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του. Το θετικό είναι ότι μπορείς να βάλεις την προσωπική σου σφραγίδα στο καθετί που περιβάλλει τη δουλειά σου και το αρνητικό, ότι ίσως εξαντλείται πιό εύκολα η υπομονή σου.
                
Πιστεύεις πως μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση μπορεί ένας νέος καλλιτέχνης να βρει κίνητρα να ασχοληθεί περισσότερο με την μουσική;

                Κίνητρο σε όλα τα πράγματα στη ζωή είναι η θέληση και η αγάπη για αυτό που κάνεις. Έτσι και στην μουσική, εάν αγαπάς αυτό που κάνεις, τότε δεν μπορεί να σε οδηγήσει σε λάθος μονοπάτια.



9.       Μια στιγμή που θεωρείς κομβική στην μέχρι τώρα καριέρα σου;

                Μου έρχονται πολλές στο μυαλό, αλλά αυτή που ξεχωρίζει λίγο από τις υπόλοιπες είναι η εμφάνισή μου στο Φεστιβάλ της Αρβανίτσας το καλοκαίρι του 2015. Υπήρχε μία ενέργεια στην οποία ανατρέχω για να παίρνω δύναμη. Ήταν από ανθρώπους που συναντούσα πρώτη φορά και αποτέλεσαν το πιό θερμό κοινό. Ένιωσα κάτι που έμοιαζε με όνειρο!



10.   Τί άλλο σε κάνει να νιώθεις όμορφα πέρα από την μουσική;

                 Με κάνει να νιώθω όμορφα όταν δημιουργώ σαν αρχιτέκτονας. Βρίσκω πολλά κοινά άλλωστε σε αυτές τις δύο τέχνες. Επίσης πολύ σημαντικοί για μένα είναι οι δικοί μου άνθρωποι και όλα αυτά που μοιραζόμαστε στη ζωή.



11.   Αγαπάς ή σιχαίνεσαι  τα social media;

                Ούτε τα αγαπάω, ούτε τα σιχαίνομαι. Πιστεύω πως λειτουργούν και αυτά σαν ένας κρίκος που σχηματίζει την μουσική ιδιότητα. Οι εποχές επιβάλλουν να είναι δυνατός αυτός ο κρίκος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι απλά ένας κρίκος και όχι όλη η αλυσίδα. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο το οποίο χρησιμοποιώ, υπολογίζω και παρακολουθώ, αλλά δεν τα περιμένω όλα από αυτό.



12.   Θα έχεις παρατηρήσει και συ ότι το 60% ίσως και παραπάνω των νέων καλλιτεχνών τα τελευταία χρόνια είναι παιδιά που έχουν συμμετάσχει σε κάποιο reality show, ποια η γνώμη σου για αυτό το φαινόμενο; εσύ θα συμμετείχες σε κάτι τέτοιο;

                Δεν πρόκειται να κρίνω κανέναν, φυσικά, για τον τρόπο που επιλέγει να κινείται στην μουσική. Βλέπω πολλά ταλαντούχα παιδιά που πηγαίνουν σε reality shows, αλλά και πολλά  το ίδιο ταλαντούχα, που δεν πηγαίνουν. Η ξαφνική υπερέκθεση στον κόσμο ενδέχεται να φέρει και πολλές δυσκολίες, εκτός απο κάποιες ευκολίες. Βρίσκω πολύ σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να μάθει να λειτουργεί και να εργάζεται πάνω στην μουσική και να δημιουργεί το καλλιτεχνικό του σήμα. Το θεωρώ πιό σημαντικό και από τη δημοσιότητα.  Βέβαια αυτά εάν συνδιαστούν αρμονικά μπορεί και να αποφέρουν το ιδανικό αποτέλεσμα. Μέχρι σήμερα δε μου δημιουργήθηκε η ανάγκη να πάρω μέρος. Μου αρέσει, παρόλα αυτά, να τα παρακολουθώ στην τηλέοραση και επίσης… “ποτέ μη λες ποτέ!”



13.   Ποια τα σχεδιά σου για το μέλλον;

                Θέλω να ολοκληρώσω άμεσα το δίσκο που ετοιμάζουμε με την δισκογραφική μου εταιρία «Μικρή Άρκτος» και τον Παρασκευά Καρασούλο στην θέση του παραγωγού. Θα περιέχει μουσικές και στίχους από τον Αλέξανδρο Εμαννουιλίδη, τον Οδυσσέα Ιωάννου, τον Νεοκλή Νοφυτίδη, κάποια δικά μου τραγούδια αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες διασκευές από την Μεσόγειο. Τις ενορχηστρώσεις τις κάνει ο Γιώργος Ανδρέου. Μέχρι στιγμής έχει κυκλοφορήσει επίσημα σε όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες το πρώτο digital single με τίτλο “Ο ταύρος στην αρένα”.



14.   Θέλουμε για το τέλος ένα μήνυμα από τα δικά σου χείλη, ένα μήνυμα αισιοδοξίας για τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την μουσική παρά τις σημερινές αντιξοότητες.


                Αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλα πρέπει να ξεκινούν απο το τί λέει η ψυχή μας. Θεωρώ ότι πρέπει να ξεκινάει από μέσα μας και από αγάπη το οτιδήποτε κάνουμε. Είμαστε σε εποχές που μας δείχνουν ότι όσο και να εφοδιαστούμε με πτυχία και “σίγουρες δουλειές”, δεν εξασφαλίζουμε τίποτα. Ας κάνουμε λοιπόν αυτό που αγαπάμε και ας πάρουμε τα ρισκα μας.


Απολαύστε την τελευταία δουλειά του Θανάση Βούτσα με τίτλο "Ο ταύρος στην Αρένα" σε στίχους του Οδυσσέας Ιωάννου και μουσική του: Αλέξανδρου Εμμανουηλίδη.