Starnews Interviews | 14 ερωτήσεις με την Βίκυ Καρατζόγλου!


Μια νέα, αλλά ήδη αγαπημένη, ερμηνεύτρια, η Βίκυ Καρατζόγλου, που έχει ξεχωρίσει μέσα από τις εμφανίσεις της σε μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάζει το πρώτο της δισκογραφικό βήμα που κυκλοφορεί από τη Feelgood Records. Τίτλος του άλμπουμ «Τα όνειρά μου αληθινά» - από στίχο του Νίκου Μωραΐτη, μέσα από το τραγούδι «Όνειρο» που ήδη παίζεται στα ραδιόφωνα κι έχει αγαπηθεί από το κοινό.
Το άλμπουμ περιέχει 10 τραγούδια και δε θα μπορούσε να είχε άλλο τίτλο, μιας και κάποια από τα όνειρα της Βίκυς Καρατζόγλου γίνονται πραγματικά σε αυτο το πρώτο ηχογράφημα. Δημιουργοί όπως οι Παντελής Θαλασσινός, Νίκος Μωραΐτης, Γιάννης Σαββιδάκης, Μπάμπης Βαρθακούρης, Βαγγέλης Μαχαίρας, Σάννυ Μπαλτζή, Γρηγόρης Πετράκος, Νίκος Μερτζάνος, Μαρία Μουγιακάκου και Σταύρος Σταύρου έγραψαν  αυτά τα 10 υπέροχα κομμάτια ειδικά για τη Βίκυ, που αποτελούν ένα μεγάλο και γερό σκαλοπάτι για την πορεία της στο ελληνικό τραγούδι. Η ενορχήστρωση των τραγουδιών έγινε από τον Βαγγέλη Μαχαίρα και τον Νίκο Καλαντζάκο.

Το άλμπουμ «Τα Όνειρα Μου Αληθινά» κυκλοφορεί από τη Feelgood Records.  

Είχαμε την μεγάλη χαρά λοιπόν να μιλήσουμε μαζί της από κοντά και σας διαβεβαιώ ότι μιλάμε για μια καλλιτέχνιδα με φοβερά θετικό χαρακτήρα, με χαμόγελο που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, ακομπλεξάριστη και με την δική της ξεχωριστή ομορφιά.




του Θωμά Πάλλη

1. Τί σημαίνει μουσική για την Βίκυ Καρατζόγλου; ποιο το συναίσθημα στο άκουσμα αυτής της λέξης;

Η μουσική για μένα είναι τρόπος έκφρασης, είναι τρόπος ζωής, είναι η κινητήριος δύναμη για πολλά πράγματα στην ζωή μου και ουσιαστικά θεωρώ πως είναι ο μοναδικός τρόπος για να εκφράσουμε αυτό που έχουμε στην ψυχή μας.

2. Εάν κάποια στιγμή για κάποιο λόγο το τραγούδι έβγαινε από την ζωή σου πως θα αντιδρούσες;

Θα έβρισκα κάποιο άλλο τρόπο να εκφραστώ, ίσως να ξεκινούσα να έγραφα στίχους παράδειγμα αλλά και το να ακούω μουσική με εκφράζει και με γεμίζει εξίσου, υπάρχουν περίοδοι στην ζωή μου που νιώθω την ανάγκη να καθίσω στο σαλόνι μου, να βάλω το κρασί μου, να ακούω μουσική και να κάνω όνειρα.

3. Τί μουσική ακούς εκτός από αυτή που υπηρετείς σαν ερμηνεύτρια;

Ελληνική μουσική ακούω, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, συνήθως γυρίζω πίσω στα παλιά λαϊκά τραγούδια και σε δημιουργούς που δεν έχω ακούσει και μελετήσει.

4. Πες μας έναν αγαπημένο σου συνθέτη.

Μπορώ τρεις να σκεφτώ εύκολα. Ο Λοΐζος είναι ο ένας λόγο των ακουσμάτων που είχα καθώς μεγάλωνα, ο Σπανός ανακαλύπτω πως είναι αυτός με τον οποίο μεγάλωνα καθώς ακούγοντας συνέχεια τραγούδια του συνειδητοποιώ πως οι γονείς μου άκουγαν την μουσική του και ο Νικολόπουλος διότι τον εκτιμώ πολύ και θα ήθελα να είχα ένα τραγούδι του στην δισκογραφία μου.

Και έναν αγαπημένο στιχουργό.

Θαυμάζω πολύ την Λίνα Νικολακοπούλου. Είναι αυτή με την οποία μεγάλωσα με δουλειές της όπως αυτές με τον Σταμάτη Κραουνάκη που τις θεωρώ ζηλευτές και ανεπανάληπτες.



5. Ξέρω από προσωπική εμπειρία όντας δημιουργός ότι η μουσική δημιουργία προσφέρει μια ιδιαίτερη μορφή ευτυχίας στους καλλιτέχνες. Πως θα περιέγραφες την στιγμή που ακούς ένα ολοκληρωμένο σου κομμάτι;

Είναι πολύ προσωπική στιγμή αυτή της δημιουργίας, μπορούν μόνο οι συνεργάτες σου να σε καταλάβουν δεν μπορώ ούτε στον άντρα μου να σου πω την αλήθεια να του εξηγήσω το πόσο ξεχωριστή και ιδιαίτερη είναι αυτή η στιγμή και ιδιαίτερα όταν το αποτέλεσμα είναι αυτό που θέλεις σε γεμίζει με συναισθήματα όπως περηφάνια, ικανοποίηση και ευτυχία όπως είπες και εσύ η οποία δεν τελειώνει ποτέ ή δεν θες να τελειώσει ποτέ καλύτερα. Παράδειγμα το νέο μου άλμπουμ έχει δύο μήνες μόνο που κυκλοφορεί και εμείς ήδη ψάχνουμε κομμάτια για τον επόμενο δίσκο και ανυπομονώ για αυτή την στιγμή.

6. Συμμετείχες επί σειρά ετών στην μουσικοθεατρική παράσταση "Ήρωες" πως ήταν αυτή σου η εμπειρία; πόσο αγάπησες το θέατρο μετά από αυτή τη συμμετοχή;

Στους "Ήρωες" είχα την χαρά να είμαι από την αρχή και η συνεργασία μας να διαρκέσει 8 σεζόν. Η δουλειά στο θέατρο είναι πολύ πιο σκληρή και πιο δύσκολη απ’ ότι στο τραγούδι. Βασική διαφορά με το τραγούδι είναι πως το κοινό είναι νηφάλιο και απόλυτα συγκεντρωμένο σε σένα, δεν μιλάει και είναι πολύ αυστηρός κριτής. Έμαθα πολλά πράγματα από τους «Ήρωες» και συγκεκριμένα από την Ελένη Γκασούκα που είχα την χαρά να συνεργαστώ μια φοβερή γυναίκα και σκηνοθέτης η οποία ήξερε ακριβώς τί ήθελε από εσένα να πάρει και ότι μπορείς να το δώσεις. Κάπου εκεί μου μπήκε και το μικρόβιο της υποκριτικής και η ιδέα ότι μήπως θα μπορούσα να ασχοληθώ και με το θέατρο γιαυτό και παρακολούθησα μαθήματα υποκριτικής στο θέατρο «Αλλαγών». Όμως εκεί κατάλαβα ότι μιλάμε για δύο πολύ διαφορετικές τέχνες, η μουσική με την υποκριτική έχουν πολλές διαφορές και απαιτούνται χρόνια σπουδών για να φτάσεις σε ένα πολύ καλό επίπεδο υποκριτικής.




Δεν θα το επιχειρούσες ξανά δηλαδή;

Θα το επιχειρούσα εάν μου γινόταν μια πρόταση για ένα musical διαφορετικά δεν νιώθω την ανάγκη να το ξανά κάνω.

7. Πες μας μια δύσκολη στιγμή στην καριέρα σου αλλά και αυτή την στιγμή που έχεις ξεχωρίσει και χαμογελάς στην θύμηση της.

Πριν από 10 χρόνια είχαμε ολοκληρώσει μια δουλειά με τον Μπάμπη και τον Πέτρο  Βαρθακούρη, μια δουλειά πολύ διαφορετική από αυτή που κυκλοφόρησε τώρα. Είχαμε απευθυνθεί σε κάποιες εταιρίες τότε για την κυκλοφορία της. Με την μία από αυτές είχαμε πολύ θετικές εξελίξεις και από τις επαφές ήμασταν σίγουροι ότι θα κυκλοφορούσε κιόλας, όταν μετά από μέρες χτύπησε το τηλέφωνο λοιπόν η απάντηση ήταν αρνητική κάτι που μας στεναχώρησε σε μεγάλο βαθμό γιατί το είχαμε σχεδόν σίγουρο. Δεν κυκλοφόρησε ποτέ τελικά αλλά ούτε κάποιο κομμάτι χρησιμοποιήθηκε στο τωρινό άλμπουμ. Αποφασίσαμε να το αφήσουμε πίσω όλο αυτό και να αλλάξουμε ήχο, με αφορμή το κομμάτι «Περηφάνια» που ερμήνευσα στην παράσταση «Ήρωες» όπου εκεί κατάλαβα ότι έπρεπε να κινηθώ προς αυτό τον ήχο.

Μια πολύ χαρούμενη στιγμή ήτανε η πρώτη συνάντηση μου με την Ειρήνη Σουγανίδου από την Feelgood, όταν με τον παραγωγό μου Νίκο Μακράκη και με τον συνεργάτη μου τον Αντώνη Θυσιάδη πήγαμε στην εταιρία μετά το ενδιαφέρον που έδειξαν από το άκουσμα της δουλειάς μας συναντήσαμε ένα πολύ ιδιαίτερο και φιλικό περιβάλλον. Είναι πολύ ιδιαίτερο η δισκογραφική σου να σε υποδέχεται με μια θερμή αγκαλιά και να σου λένε πως είναι ευτυχισμένοι που θα είσαι  μαζί τους. Πραγματικά εκείνη της ημέρα είπα ότι άξιζαν όσα χρόνια περίμενα γιατί νιώθω ότι βρήκα αυτό που μου ταιριάζει απόλυτα.




8. Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;

Στο πολύ κοντινό μέλλον τα σχέδια μου μεταφράζονται σε ζωντανές εμφανίσεις για την προώθηση της νέας μου δουλειάς. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σου πω ότι στις 29 του μηνός ξεκινάμε την καλοκαιρινή συνεργασίας μας με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη κάτι που με κάνει να νιώθω ιδιαίτερη χαρά γιατί είναι ένας άνθρωπος που άκουγα πάντα και που θαυμάζω πολύ.

9. Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το διαδίκτυο στην καριέρα σου και πως βλέπεις αυτή την νέα εποχή που έχει έρθει για την μουσική βιομηχανία;

Τα πράγματα έχουν αλλάξει είτε μας αρέσει είτε όχι και αυτό πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας. Είναι ευκαιρία θεωρώ για πολλούς ανθρώπους να δείξουν την δουλειά τους κάτι που έχω κάνει και εγώ άλλωστε με το τραγούδι μου «Η περηφάνια» που κυκλοφόρησε μόνο διαδικτυακά μέσω του youtube.




10. Πόσο έχεις προσαρμοστεί στην νέα αυτή εποχή εσύ;

Προσαρμόστηκα από πολύ νωρίς μπορώ να πω καθώς πριν από 10 χρόνια είχα την τύχη να συναναστραφώ με άτομα που μου μίλησαν για αυτό και επιπλέον παρακολούθησα και κάποια σεμινάρια που αφορούσαν την digital κυκλοφορία των τραγουδιών και πραγματικά είχα ενθουσιαστεί. Έχω σελίδα στο facebook, στο instagram, στο tweeter δεν μπορώ να ασχολούμαι με όλα το ίδιο να σου πω την αλήθεια περισσότερο ασχολούμαι με το facebook. Για εκείνους που πιστεύω είναι δύσκολη αυτή η νέα εποχή είναι για τους δημιουργούς ακριβώς επειδή δεν αμοίβονται για την δουλειά τους. Το πιο σημαντικό για εμάς τους τραγουδιστές είναι τα τραγούδια, δεν είναι δυνατόν να μην αμοίβονται οι άνθρωποι όπως τους αξίζει, είναι άδικο!

11. Κακά τα ψέματα δυστυχώς η οικονομική κατάσταση στην μουσική αποτελεί μικρογραφία της γενικότερης οικονομικής κατάστασης στη χώρα μας. Πως μπορεί ένας καλλιτέχνης σήμερα κατά την γνώμη σου να αντεπεξέλθει σε αυτές τις συνθήκες; υπάρχουν κίνητρα για όσους ξεκινούν τώρα να παλέψουν για το όνειρο τους εφόσον η οικονομική κατάσταση που επικρατεί είναι δύσκολη;

Εξαρτάται από πολλά πράγματα αυτό. Ο κόσμος δεν βγαίνει πολύ πλέον και αν βγει θα σκεφτεί το ποσό που θα χαλάσει , αυτό συνεπάγεται και αλλαγή δεδομένων για τον μαγαζάτορα άρα και αλλαγή αντιμετώπισης του καλλιτέχνη. Κάποιες φορές μπορεί κάποιος να μπει και μέσα, είναι δύσκολο να σου αποφέρει έσοδα ικανοποιητικά σήμερα η μουσική κακά τα ψέματα.
Το κίνητρο τώρα που με ρώτησες, εκεί πιστεύω πως δεν έχει αλλάξει τίποτα. Το κίνητρο ήταν είναι και θα είναι η μουσική καθαρά. Εάν κάποιος έχει σαν πρώτο στόχο το κέρδος δεν θα πετύχει ούτε τώρα αλλά δεν θα πετύχαινε και παλαιότερα είναι λάθος σαν νοοτροπία και ο στόχος πάντα και το κίνητρο ήταν είναι και θα είναι η ανάγκη για έκφραση μέσα από την μουσική.




12. Το νέο σου άλμπουμ "Τα όνειρα μου αληθινά" και επί τη ευκαιρία θα ήθελα να συγχαρώ εσένα αλλά και τους υπόλοιπους συντελεστές για αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Είναι γεγονός λοιπόν ότι εκτός από την digital κυκλοφορία το άλμπουμ κυκλοφόρησε και σε cd. Με αφορμή αυτό λοιπόν πόσο αξία πιστεύεις έχει ακόμα η αγορά ενός cd;

Για εμένα έχει αξία ακόμα, πάντοτε αγόραζα τα cd’s των αγαπημένων μου καλλιτεχνών γιατί ήθελα να έχω κάτι χειροπιαστό από εκείνους σαν ενθύμιο και για να ακούω τα αγαπημένα μου τραγούδια στην μέγιστη ποιότητα ήχου.

13. Ποια η γνώμη σου για τα διαδικτυακά δισκοπωλεία όπως το itunes π.χ και πόσο πιστεύεις έχουν προχωρήσει οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Ελλάδα σήμερα;

Πιστεύω πως έχουμε δρόμο ακόμα, στην Ελλάδα φοβόμαστε ακόμα και να βάλουμε τον αριθμό της κάρτας μας κάπου ας πούμε αλλά νομίζω πως σιγά σιγά θα προσαρμοστούμε και όλες οι αγοραπωλησίες συμπεριλαμβανομένης και της μουσικής θα γίνονται διαδικτυακά, αυτό είναι το μέλλον.




14. Μετράς πολλές και αξιόλογες συνεργασίες με τεράστια ονόματα του Ελληνικού πενταγράμμου. Θα ήθελα να μας πεις τα διδάγματα που αποκόμισες από αυτές τις συνεργασίες.

Ο κάθε ένας είχε πράγματα διαφορετικά να μου δώσει και να μου μάθει. Αρχικά από το θέατρο να σου πω από την συνεργασία μου με ονόματα όπως η Ελένη Γκασούκα που προανέφερα ή ο Θανάσης Αλευράς αποκόμισα το συναίσθημα του επαγγελματισμού και  της πειθαρχίας, από εκεί και πέρα θα σου πω μεμονωμένα ονόματα. Ο Γιάννης Ζουγανέλης ας πούμε με το φοβερό ταλέντο του και την φοβερή αμεσότητα που είχε και έχει με τον κόσμο μου έμαθε να λέω πάντα την αλήθεια στον κόσμο γιατί όπως λέει και εκείνος μόνο με την αλήθεια ο κόσμος θα χαρεί ή θα συγκινηθεί γιαυτό πάντα πρέπει να λες την αλήθεια. Ο Γιάννης Κότσιρας ήταν ένας πολύ γλυκός άνθρωπος, διακριτικός και φοβερός επαγγελματίας θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι δεν προσπάθησε ποτέ να παρέμβει σε μένα για να μου αλλάξει κάτι, η συνεργασία μαζί του ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία στο σύνολο της.

Το μήνυμα της Βίκυς Καρατζόγλου στην κάμερα του starnews.gr