Starnews Συνέντευξη | 10 +1 Ερωτήσεις με την Μάγδα Βαρούχα



Είναι ταλαντούχα, είναι όμορφη αλλά πάνω απ' όλα είναι μία πολύ ταπεινή και σοβαρή καλλιτέχνης. Η Μάγδα Βαρούχα σας συστήνεται μέσα από την διαδυκτιακή πλατφόρμα του starnews.gr




  • 1. Σε ποια ηλικία κατάλαβες ότι έχεις ταλέντο στην μουσική και από που πήρες αυτό το ερέθισμα;

Πρώτη το κατάλαβε η μητέρα μου, όταν ήμουν πολύ μικρή. Με "έπιασε" να τραγουδάω "δεν φταίω εγώ που μεγαλώνω, φταίει η ζωή που είναι μικρή".  Ειλικρινά δεν θυμάμαι ηλικία,  ξέρω όμως λόγω του ότι είμαστε μια μουσική οικογένεια, τα ερεθίσματα τα πήρα όταν ακόμα ήμουν στην κούνια.

  • 2. Ποιο είδος μουσικής αγαπάς περισσότερο και θα ήθελες να υπηρετήσεις;

Αγαπημένο είδος δεν ξέρω αν έχω. Δεν μπορώ να  πω πως θα ήθελα να εκπροσωπώ ένα μόνο συγκεκριμένο ρεπερτόριο. Σίγουρα νιώθω μια έλξη σε μονοπάτια πιο σκοτεινά, σε εσωτερικά τραγούδια. Με στίχο και μελώδια που σου αφήνουν μια γλυκιά μελαγχολία στο πέρασμα τους. Νιώθω τυχερή που έχω πολλές επιρροές και ποικίλα ακούσματα, γιατί με βοηθάει να χτίζω σιγά σιγά ένα δικό μου μουσικό χαρακτήρα. Και ως ερμηνεύτρια αλλά και ως δημιουργός.



  • 3. Όταν θέλεις να ξεφύγεις λίγο μουσικά για να χαλαρώσεις, να διασκεδάσεις ή ακόμα και να εμπνευστείς τί μουσική θα ακούσεις;

Κάθε ώρα, έχει και τη δική της μουσική. Είναι ανάγκη να ακούει το αυτί διαφορετικά πράγματα. Σε στιγμές χαλάρωσης πιάνω τον εαυτό μου να ακούει chill out , soft house και άλλα τέτοια περίεργα.  Είναι που νομίζω πως είμαι σε παραλία.  Η μουσική που δημιουργεί ή ξεσηκώνει την προσωπική μου έμπνευση, είναι η ethnic αλλά και πολλά ορχηστρικά κομμάτια. Έχω περάσει πολλές νύχτες με ένα πιάνο ή ένα τσέλο να «βουίζει» στο κεφάλι μου.

  • 4. Εάν σου δινόταν το προνόμιο της επιλογής με ποιον καλλιτέχνη θα διάλεγες να συνεργαστείς είτε σε κάποιο τραγούδι είτε σε μία ζωντανή εμφάνιση;

Έχω πολλούς αγαπημένους, είναι η αλήθεια. Θα ήθελα με αρκετούς καλλιτέχνες να συνεργαστώ. Δεν μπορώ να διαλέξω, το ομολογώ. Γενικά είμαι άνθρωπος της συνεργασίας. Μου αρέσει να ενώνονται δυο ή και παραπάνω μουσικοί κόσμοι στη σκηνή ή και στη δισκογραφία. Είναι υπέροχο πράγμα η χημεία των ανθρώπων.



  • 5. Γνωρίζουμε πως εκτός από τραγουδίστρια είσαι και δημιουργός, με αφορμή αυτό λοιπόν θα ήθελα να μας πεις τι σημαίνει για σένα να δημιουργείς; πως νιώθεις όταν το κάνεις και από τί εμπνέεσαι;

Η δημιουργία είναι η πιο όμορφη και ανατριχιαστική στιγμή. Είτε γραφείς κάποιο στίχο, είτε κάποια μελώδια, το συναίσθημα αυτό δεν μπορείς να το περιγράψεις με λόγια. Για μένα είναι ολοκλήρωση. Είναι μια γέφυρα για να φτάσω κοντά σε όσους θέλουν να με ακούσουν, να με μάθουν. Είναι έκφραση της ψυχή. Γιατί δεν μιλάω πολύ. Και γράφω... γράφω για να τα λέω κάπου.  Δεν έχω τολμήσει να δημοσιεύσω πολλές δικές μου δημιουργίες. Γιατί ξέρω πως θα "εκθέσω" μεγάλο μέρος του εσωτερικού μου κόσμου. Και αυτό λίγο με "τρομάζει". Είναι ευθύνη. 

  • 6. Ποιο μουσικό όργανο είναι το αγαπημένο σου;

Δεν είχα καταλήξει. Μου άρεσαν πολλά και πολύ. Μέχρι που "συνάντησα" το duduk , ένα παραδοσιακό πνευστό της αρμενίας με ένα υπέροχο μελαγχολικό χρώμα. Είμαι ερωτευμένη με την ευαισθησία αυτού του οργάνου.



  • 7. Που μπορούμε να σε απολαύσουμε αυτό τον καιρό;

Αυτό τον καιρό κάνω αρκετές εμφανίσεις στην επαρχία. Με αυτό θέλω να πω, πως δεν γλυτώνετε, θα με βρείτε παντού! Επίσης πρόσφατα ξεκίνησε μια υπεροχή συνεργασία με τον Πανό Παπαϊωάννου και τον Χρυσόστομο Καραντωνίου. Δυο υπέροχα παιδιά και εξαιρετικοί μουσικοί. Έλαβε χώρα στο Σταυρό του Νότου και  σας ετοιμάζουμε παρέα αρκετά όμορφα πράγματα..

  • 8. Σαν συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, πως αισθάνεσαι όταν είσαι πάνω στην σκηνή τί συναισθήματα σου δημιουργούνται;

Όταν είμαι στη σκηνή, δεν σκέφτομαι. Δεν μπορώ να είμαι όπως είμαι όλες τις άλλες ώρες της ζωής  μου. Αλλάζω. Χάνομαι. Στην προσπάθεια να πάρω τον κόσμο μαζί μου, ταξιδεύω και εγώ. Αυτή η εξωτερίκευση των συναισθημάτων είναι ο τρόπος να νιώσεις μια βαθιά ανακούφιση. Μια απέραντη ευτυχία. Στη σκηνή, νιώθω ελεύθερη.




  • 9. Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;

Έχω μια δισκογραφική δουλειά να ολοκληρώσω. Είναι το πρώτο μου μέλημα. Που περνάει από διάφορα στάδια και ωριμάζει. Με κομμάτια βασικών μου συνεργατών αλλά και δικά μου. Θέλω πολύ ο δίσκος αυτός να είναι προσεγμένος, γιατί όπως είπα παραπάνω, είναι κατάθεση ψυχής.  Επίσης, ετοιμάζουμε κάποιες εμφανίσεις, στην Αθήνα. Και κάποιες ιδιαίτερες συνεργασίες. 

  • 10. Εάν συναντούσες ένα παιδί που θα ήθελε να ασχοληθεί με το τραγούδι αλλά διστάζει να το κάνει, πως θα το συμβούλευες;

Αν και θεωρώ και εμένα νέα και “μικρή” στο χώρο. Αν μπορούσα να συμβουλέψω κάποιον, θα του έλεγα εφόσον αγαπάει τη μουσική και δίνει επιπλέον νόημα στη ζωή του, να μην την αφήσει ποτέ. Έχει πολλές δυσκολίες, παρά πολλές. Και θέλει ιδιαίτερη προσοχή, να μην πέσεις σε παγίδες «τρίτων» αλλά και του ίδιου σου του εαυτού. Όμως αξίζει. Αξίζει να ζεις και να παλεύεις για αυτό που σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.



  • 11. Η νέα σου δουλειά ονομάζεται “Άρωμα Ξένων” πες μας δύο λόγια για αυτή;

Το "άρωμα ξένων", είναι μια μοναδική στιγμή για μένα. Και ο στίχος του αλλά και ο τρόπος που έγραψε ο Άρης ο Κλεισούρας τη μουσική. Ήταν το πρώτο μας κοινό τραγούδι, το πρώτο μας "παιδί". Και είναι το αγαπημένο μας. Δεν είναι εύκολο κομμάτι. Είναι λίγο παράξενο και ιδιαίτερο.  Αλλά νομίζω , για αυτόν το λόγο, μπορεί να κερδίσει την αδυναμία των ακροατών..

Και το εύχομαι. 

Παρακάτω μπορείτε να απολαύσετε την Μάγδα Βαρούχα στο ολοκαίνουριο τραγούδι της "Άρωμα Ξένων":



Αποκλειστικά για το starnews.gr 
T. Pallis